پخش ویدیو

آموزش ریاضی ششم

آموزش ویدئویی درس ریاضی پایه ششم توسط سرکار خانم وحیدی  تدریس شده است دوره به صورت اپلیکیشن در اختیار شما قرار میگیرد که قابلیت نصب روی یک گوشی و یک کامپیوتر را دارد که بعد از نصب بدون نیاز به اینترنت و به صورت آفلاین میتوانید مشاهده نمایید در این آموزش  منطبق بر کتاب درسی ریاضی سال ششم ابتدایی در استودیو حرفه ای وبا استاد مجرب تدریس شده است که میتواند در یادگیری مفهومی شما مفید و موثر باشد
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
آموزش ریاضی ششم

حق کپی ویدئو مجاز نمی باشد

شما اینجا هستید:

آموزش ریاضی ششم

سطح جلسه:

مبتدی تا پیشترفته

مدت ویدیو:

25 ساعت

مدرس:

خانم وحیدی

مبتدی تا پیشترفته
25 ساعت
30فایل
31

توضیحات دوره

آموزش ریاضی پایه ششم ابتدایی با جدیدترین متدها

پایه ششم ابتدایی، به عنوان آخرین پایه‌ی دوران ابتدایی و یکی از سخت‌ترین پایه‌های دوره دبستان برای دانش‌آموزان شناخته می‌شود. به طور معمول دروس ابتدایی، پایه به پایه سخت‌تر می‌شوند و در هر پایه  مطالب جدید‌تری به دانش‌آموز ارائه و آموزش داده می‌شود. بیشتر درس‌های پایه ششم ابتدایی حجم بالایی نیز داشته و مباحث آن‌ها نیز نسبت به پایه‌های گذشته دشوارتر است. ریاضی ششم، لقب سخت‌ترین درس این پایه را از دانش‌آموزان و معلمان دریافت کرده است. در این مقاله به معرفی مباحثی که در پایه ششم آموزش داده می‌شوند، خواهیم پرداخت. لطفاً تا پایان مقاله آموزش ریاضی با ما همراه باشید.

1 4

آموزش ریاضی پایه ششم ابتدایی

کتاب ریاضی پایه‌ی ششم مطابق با اهداف آموزشی و برنامه‌ی درسی کشور تالیف و تهیه شده است. در گذشته تاکید کتاب‌های درسی ریاضی، بیشتر بر ایجاد و توانمند سازی دانش‌آموزان برای انجام محاسبات استوار بوده است. با این حال امروزه ضمن توجه به این هدف، تاکید را بر پرورش قوه‌ی تعقل و رشد توانایی حل مسئله گذاشته است. کتاب ریاضی پایه ششم دبستان به وسیله‌ی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور تالیف شده است و توسط اداره‌ی کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تهیه و بین مدارس توزیع می‌شود.

ساختار کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی از سه بخش تشکیل شده است: بخش اول با نام «فعالیت»، شامل موارد آموزشی جدید بوده و بخش دوم، «کار در کلاس» که با هدف تثبیت موارد آموزش داده شده در کتاب قرار داده شده است. همچنین سومین قسمت «تمرین» نام داشته و با هدف تمرین بیشتر برای یادگیری مفاهیم آموزش داده شده در کتاب قرار داده شده است.

2 5

فصل‌های کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی

سرفصل‌های مطرح‌شده در کتاب ریاضی پایه ششم شامل مواردی است که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

‌فصل اول: عدد و الگوهای عددی

فصل اول کتاب ریاضی پایه ششم با هدف یادآوری مفاهیم آموزش داده شده در کتاب ریاضی پنجم و برخی از مطالب پایه‌های پایین‌تر ریاضی دبستان در کتاب گنجانده شده است.

فصل دوم کتاب ریاضی پایه ششم: کسر

دومین فصل ریاضی آموزش ریاضی ششم شامل کسرها است که در چهار درس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند. با این حال مبحث کسر در ریاضی پایه پنجم ابتدایی نیز آموزش داده شده است و برای دانش‌آموزان، مفهوم جدید و پیچیده‌ای نیست.

فصل سوم کتاب ریاضی: اعداد اعشاری

حل و تبدیل اعداد اعشاری یکی از مباحث نسبتاً سخت برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود که در این فصل به آن پرداخته می‌شود.

فصل چهارم: تقارن و مختصات

توجه کنید که در مبحث آموزش درس ریاضی، در واقع فصل چهارم پایه و شروع کننده همه‌ مفاهیمی است که دانش‌آموز در سال‌های بعد درباره‌ی هندسه خواهند آموخت. مباحث ارائه شده در این فصل شامل: نقطه‌یابی، مختصات و رسم شکل روی کاغذ شطرنجی است.

فصل پنجم: اندازه‌گیری

این فصل شامل مباحث اندازه‌گیری، اصول و فرمول‌های انجام این کار به صورت دقیق‌تر و کامل‌تر نسبت به مبحث مشابه در سال پنجم است.

فصل ششم: تناسب و درصد

در این فصل دانش‌آموزان مبحث تناسب را به صورت جامع فرا گرفته و برای درصدگیری که یکی از مبانی ریاضی سال‌های بعدی است، آماده می‌شوند.

فصل هفتم: تقریب

فصل‌های پنجم، ششم و هفتم که شامل محتوای آموزشی درباره‌ی اندازه‌گیری حجم و سطح، تناسب، درصد و تقریب است و در ترم دوم به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند و جزو مباحث اصلی برای امتحان‌های پایانی دوران ابتدایی به شمار می‌روند.

آموزش اول ابتدایی

آموزش اول ابتدایی

تمامی دروس اول ابتدایی

آموزش دوم ابتدایی

آموزش دوم ابتدایی

تمامی دروس دوم ابتدایی

آموزش سوم ابتدایی

آموزش سوم ابتدایی

تمامی دروس سوم ابتدایی

آموزش چهارم ابتدایی

آموزش چهارم ابتدایی

تمامی دروس چهارم ابتدایی

آموزش پنجم ابتدایی

آموزش پنجم ابتدایی

تمامی دروس پنجم ابتدایی

آموزش ششم ابتدایی

تمامی دروس ششم ابتدایی

آموزش پایه هفتم

آموزش پایه هفتم

تمامی دروس پایه هفتم

آموزش پایه هشتم

آموزش پایه هشتم

تمامی دروس پایه هشتم

آموزش پایه نهم

آموزش پایه نهم

تمامی دروس پایه نهم

آموزش پایه دهم

آموزش پایه دهم

تمامی دروس پایه دهم

آموزش پایه یازدهم

آموزش پایه یازدهم

تمامی دروس پایه یازدهم

آموزش پایه دوازدهم

آموزش پایه دوازدهم

تمامی دروس پایه دوازدهم

نظرات دانشجویان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آموزش ریاضی ششم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *